DIVERS atgavo vaizdo stebėjimo įrangą iš Mike’o Lyncho Basyesian superjachtos, kuri gali atskleisti pagrindines jos nuskendusio detales.
Verslininkas ir dviejų vaikų tėtis, pramintas „Britanijos Billu Gatesu“, mirė kartu su savo paaugle dukra, kai jo superjachta nuskendo prie Sicilijos krantų rugpjūčio 19 d.
Prokurorai, tiriantys nuskendusį laivą, dislokavo šešis elitinius narus iš specialiųjų pajėgų padalinio „Comsubin“, kurie ne kartą nardė į nuskendusį laivą.
Italijos karinio jūrų laivyno narai sugebėjo paimti stebėjimo įrangą, įskaitant kompiuterius ir kietuosius diskus.
Remiantis ataskaita, dabar jie turi būti analizuojami specializuotose laboratorijose.
Įrenginiai bus tiriami, siekiant išsiaiškinti, ar gali būti atskleisti kokie nors duomenys, arba galbūt vaizdo įrašas, rodantis, kaip jachta nuskendo, įskaitant tai, ar kokios nors durys buvo paliktos atidarytos.
Tai atliekama naudojant hiperbarinę kamerą.
Pasmerkto Bajeso kapitonas Jamesas Cutfieldas (51 m.) yra tiriamas dėl žmogžudystės.
Kiwi Cutfieldą kartu su kitais dviem jo įgulos nariais Italijos valdžios institucijos tiria dėl kaltos laivo avarijos ir daugybinių žmogžudysčių.
Prokurorai taip pat tiria laivų inžinierių Timą Parkerį-Eatoną iš Clophill, Beds ir jūreivį Matthew Griffithą (22 m.), kuriems pareikšti tie patys kaltinimai.
Tyrimas nereiškia kaltės ir nereiškia, kad kuriam nors iš vyrų bus pareikšti oficialūs kaltinimai.
Šeštadienį Termini Imerese teismo rūmuose surengtoje spaudos konferencijoje vyriausiasis prokuroras Ambrogio Cartosio sakė, kad galėjo būti „elgesys, kuris nebuvo visiškai teisingas, atsižvelgiant į visų tenkančią atsakomybę“.
Jo komanda ištirs, ar liukai buvo palikti atidaryti, todėl vanduo gali užtvindyti.
Jie taip pat išsiaiškins, ar įgula prieš pabėgdama nesukėlė aliarmo.
Jis pažadėjo „išsiaiškinti, kiek jie žinojo ir kokiu mastu visi žmonės (keleiviai) buvo įspėti“.
Ponas Cartosio pridūrė: „Iš tikrųjų gali būti žmogžudystės klausimas. Bet tai yra tyrimo pradžia, mes visiškai nieko negalime išskirti… Nustatysime kiekvieno elemento (įgulos) atsakomybę.
„Mano nuomone, tikėtina, kad buvo įvykdyti nusikaltimai – kad tai gali būti žmogžudystė“.
Mike’o Lyncho ir keturių jo svečių Chriso, Nedos, Jonathano ir Judy kūnas buvo rastas pirmoje kajutėje kairėje.
Narai surado penkis iš šešių dingusių keleivių, įskaitant Lynchą, vienoje kajutėje kairėje jachtos pusėje, kuri įsitaisė dešinėje ant jūros dugno.
Dėl jachtos tragedijos vyksta teisminis tyrimas.
Prabangus laivas pateko į siaubo audrą, dėl kurios jis nuskendo ankstų rytą.
Iš 22 laive buvusių 15 išgyveno, 11 tarp jų ir Mike’o Lyncho žmona buvo išgelbėta ant pripučiamo gelbėjimo plausto.
18-metė Lyncho dukra Hannah buvo paskutinė trečiojoje kajutėje aptikta keleivė.
Išgyvenusieji po avariją, įskaitant Lyncho žmoną Angelą Bacares (57 m.), praėjusį sekmadienį privačiu lėktuvu išvyko iš Sicilijos.
„The Bayesian“ paskutinėse 16 min
Ellie Doughty, užsienio naujienų reporterė
Duomenys, atkurti iš Bajeso automatinės identifikavimo sistemos (AIS), tiksliai suskaidomi, kaip jie nuskendo skausmingoje minutės po minutės laiko juostoje.
Pirmadienį, rugpjūčio 19 d., 3.50 val., Bajesas pradėjo „pavojingai“ drebėti per smarkią audrą, atskleidė italų leidinys „Corriere“.
Vos po kelių minučių, 3.59 val., valties inkaras pasidavė, o šaltinis teigė, kad duomenys rodo, kad „neliko inkaro, kurį būtų galima laikyti“.
Nuožmiam orui išplėšus valties švartavimosi vietą, ji vandeniu buvo nutempta apie 358 metrus.
Iki 4 val. ryto jis pradėjo kauptis vandeniu ir buvo nublokštas, o tai rodo, kad bangos pasiekė jo generatorių ar net mašinų skyrių.
4.05 val. Bajesas visiškai dingo po bangomis.
Pagaliau 4.06 val. į pakrančių apsaugos stotį Baryje, esančiame netoliese esančiame mieste, buvo išsiųstas avarinis GPS signalas, įspėjantis, kad laivas nuskendo.
Pirmieji pranešimai rodo, kad nelaimė įvyko apie 5 val. ryto vietos laiku netoli Porticello uosto pakrantės Palerme, Sicilijoje.
Nauji duomenys, gauti iš laivo AIS, rodo, kad tai įvyko valanda anksčiau, apie 4 val.
Maždaug 15 iš 22 laive buvusių žmonių buvo išgelbėti, 11 iš jų užlipo ant pripučiamo gelbėjimo plausto, kuris išdygo ant denio.
Mažesnis netoliese esantis laivas, vardu seras Robertas Badenas Powellas, padėjo tuos žmones nuplukdyti į krantą.