SPECIALISTAS saugos nuskendusią Mike’o Lyncho superjachtą, nes baiminasi, kad nesąžiningos vyriausybės norės ją apiplėšti dėl jautrių paslapčių.
Italijos prokurorai mano, kad 30 milijonų svarų sterlingų vertės Bajeso, kuris rugpjūčio 22 d. nuskendo per audrą prie Sicilijos, viduje gali būti slaptos informacijos.
Gelbėjimo ekspertai mano, kad slaptažodžiai gali būti tarp duomenų, saugomų dviejuose itin užšifruotuose standžiuosiuose diskuose, saugomuose vandeniui nepralaidžiuose seifuose.
Vietos teisėsauga iš pradžių baiminosi, kad profesionalūs vagys gali pagrobti 164 pėdų laivą, kuris ateinančiomis savaitėmis bus pakeltas, kad gautų tokias vertybes kaip brangūs papuošalai.
Tačiau jie paprašė sustiprinti saugumą tiek virš vandens, tiek po vandeniu, nes nerimauja dėl užsienio valstybių, tokių kaip Rusija ir Kinija.
Sicilijos civilinės saugos tarnybos pareigūnas, padedantis kriminaliniame tyrime, CNN sakė: „Buvo priimtas ir įgyvendintas oficialus prašymas dėl papildomo nuolaužų saugumo, kol jas bus galima iškelti“.
59 metų J. Lynchas palaikė ryšius su britų, amerikiečių ir kitomis žvalgybos tarnybomis per tokias firmas kaip jo kibernetinio saugumo įmonė „Darktrace“.
Milijardierius magnatas, žinomas kaip Didžiosios Britanijos Billas Gatesas, anksčiau patarė tokiems premjerams kaip Davidas Cameronas ir Theresa May kaip mokslo, technologijų ir saugumo ekspertė.
Tragiška kelionė buvo švenčiama pono Lyncho išteisinamuoju nuosprendžiu JAV sukčiavimo byloje, susijusioje su jo įmonės „Autonomy“ pardavimu už 8,6 mlrd. svarų sterlingų „Hewlett Packard“.
Jis mirė kartu su 18-mete dukra Hannah, laivo šefu Recaldo Thomasu, advokatu Chrisu Morvillo, jo žmona Neda, bankininku Jonathanu Bloomeriu ir jo žmona Judy.
Jo žmona Angela Bacares ir 14 kitų išgyveno, įskaitant kapitoną Jamesą Cutfieldą, kuris tiriamas dėl daugybinių žmogžudysčių.
„The Bayesian“ paskutinėse 16 min
Ellie Doughty, užsienio naujienų reporterė
Duomenys, atkurti iš Bajeso automatinės identifikavimo sistemos (AIS), tiksliai suskaidomi, kaip jie nuskendo skausmingoje minutės po minutės laiko juostoje.
Pirmadienį, rugpjūčio 19 d., 3.50 val., Bajesas pradėjo „pavojingai“ drebėti per smarkią audrą, atskleidė italų leidinys „Corriere“.
Vos po kelių minučių, 3.59 val., valties inkaras pasidavė, o šaltinis teigė, kad duomenys rodo, kad „neliko inkaro, kurį būtų galima laikyti“.
Nuožmiam orui išplėšus valties švartavimosi vietą, ji vandeniu buvo nutempta apie 358 metrus.
Iki 4 val. ryto jis pradėjo kauptis vandeniu ir buvo nublokštas, o tai rodo, kad bangos pasiekė jo generatorių ar net mašinų skyrių.
4.05 val. Bajesas visiškai dingo po bangomis.
Pagaliau 4.06 val. į pakrančių apsaugos stotį Baryje, esančiame netoliese esančiame mieste, buvo išsiųstas avarinis GPS signalas, įspėjantis, kad laivas nuskendo.
Pirmieji pranešimai rodo, kad nelaimė įvyko apie 5 val. ryto vietos laiku netoli Porticello uosto pakrantės Palerme, Sicilijoje.
Nauji duomenys, gauti iš laivo AIS, rodo, kad tai įvyko valanda anksčiau, apie 4 val.
Maždaug 15 iš 22 laive buvusių žmonių buvo išgelbėti, 11 iš jų užlipo ant pripučiamo gelbėjimo plausto, kuris išdygo denyje.
Mažesnis netoliese esantis laivas, vardu seras Robertas Badenas Powellas, padėjo tuos žmones nuplukdyti į krantą.