Stavrosas Papagianneasas, pirmaujantis Europos komunikacijos strategas, pristatė savo naujausią knygą, „Europa 2024“ prekės ženklo keitimas ir kodėl komunikacija apie Europą yra svarbiausiaTarptautiniame spaudos centre Residence Palace šiandien (gruodžio 3 d.). Ši knyga – savalaikis ir verčiantis susimąstyti Europos padėties neramioje pasaulinėje arenoje tyrimas – sukuria pagrindą kritinei diskusijai apie Sąjungos ateitį ir jos gebėjimą veiksmingai perteikti savo vertybes.
Autorius pateikia konkrečias rekomendacijas dėl Europos prekės ženklo keitimo, daugiausia dėmesio skiriant žiniasklaidos vaidmeniui, politiniam įsitraukimui, bendrai eurosferai ir švietimo mainams, siekiant pagilinti ryšius ir skatinti bendrą Europos tapatybę bei strateginį suverenitetą.
Europa atsidūrė kryžkelėje ir susiduria su dviem iššūkiais – atsigavimu po pandemijos ir geopolitinių perversmų, tokių kaip karas Ukrainoje, pasekmėmis. Stavroso Papagianneaso knygoje, visiškai peržiūrėtas ir išplėstas jo 2017 m. darbo leidimas, pateikiamas planas, kaip Europos Sąjunga gali susigrąžinti savo lyderio vaidmenį pasaulinėje arenoje.

Autorius pabrėžia būtinybę Europai stiprinti daugiašales partnerystes, saugoti demokratines vertybes ir užtikrinti strateginį suverenitetą svarbiuose sektoriuose, tokiuose kaip energetika, technologijos ir infrastruktūra. „ES yra lemiamas momentas“, – sakė Papagianneas. „Norint užsitikrinti savo ateitį, Europa turi perteikti aiškią ir įtikinamą viziją savo piliečiams ir pasauliui. Tai ne tik politika – tai pasitikėjimas, tapatybė ir bendras tikslas.
Diskusija, kuri įkvepia veikti
Knygos pristatymo metu vyko dinamiškos diskusijos su įtakingais nuomonės formuotojais, įskaitant Laurențiu Plosceanu, Europos ekonomikos ir socialinių reikalų komiteto (EESK) pirmininko pavaduotoją. Diskusijoje buvo pabrėžta, kad skubiai reikia geresnių komunikacijos strategijų, kad būtų panaikintas atotrūkis tarp ES institucijų ir piliečių.
Papagianneas pabrėžė, kad efektyvus bendravimas yra ne tik galimybė, bet ir būtinybė ES išlikimui. „Gyvename dezinformacijos ir augančio autoritarizmo eroje. Europa turi rodyti pavyzdį skatindama demokratiją ir žmogaus teises. Tačiau kad tai padarytų, ji pirmiausia turi laimėti savo žmonių širdis ir protus.
Plosceanu, kuris ilgą laiką propagavo žiniasklaidos vaidmenį formuojant Europos viešąją sferą, sakė: „Europos Sąjunga turi sugebėti sujungti ratą tarp reakcijos į išorės grėsmes, kurios kelia nerimą visoms valstybėms narėms, viena vertus, ir pasiūlyti iš kitos pusės, nacionalinėms realybėms pritaikytus sprendimus. Kalbant apie bendravimą, svarbu paaiškinti didelius iššūkius, su kuriais susiduriame visi, nepaisant tautybės ir vietos. Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetas (EESRK) gali prisidėti prie Europos politikos pripažinimo.
Ateities vizija
Europa išgyvena didžiausią krizę nuo Antrojo pasaulinio karo. Europos prekės ženklo keitimas 2024 m yra žadintuvas ir vadovas, kurio reikia žemynui. Knygoje aiškiai pasakyta, kad Europos pridėtinės vertės perteikimas jos piliečiams yra toks pat svarbus kaip ir pačios politikos kryptys.
„Europa turi priimti naują naratyvą“, – apibendrino autorius. „Negalime sau leisti ilgiau slėptis už uždarų durų. Turime drąsiai ir aiškiai papasakoti savo istoriją – vienybės, demokratijos ir bendros gerovės istoriją.
Pristatymą ir diskusiją moderavo Colin Stevens, vyriausiasis redaktorius ES reporteriskuris taip pat pripažino, kad žiniasklaidos vaidmuo yra labai svarbus kuriant Europos viešąją sferą. „Mes, žiniasklaida, turime vėl ir vėl aiškinti, kad Europa rūpi visiems. Ir mes turime tai daryti kiekvieną savaitės dieną. Europos temos turėtų užimti svarbesnę vietą Europos žiniasklaidoje, taip pat ir vietos lygmeniu“.
Europos prekės ženklo keitimas 2024 m dabar galima įsigyti knygynuose ir internetinėse mažmeninėse parduotuvėse.
Susisiekite: Stavros Papagianneas (apsaugotas el. paštu) +32 477 29 61 30
Pasidalinkite šiuo straipsniu: